Бесіда «Вчимося бути добрими людьми»
Сказав мудрець:
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду
віра
віра
Людину відрізня від мавпи і
від звіра.
від звіра.
Хай оживає істина стара
Людина починається з добра!
Мета. Вчити дітей доброті, сприяти через ігри проявленню у них
позитивних якостей характеру, розвивати уявлення, творче та
логічне мислення, виховувати морально-етичні норми життя.
позитивних якостей характеру, розвивати уявлення, творче та
логічне мислення, виховувати морально-етичні норми життя.
Обладнання. Плакати, папірці, конверти із завданнями.
Вихователь. Добрий день! Діти, сьогодні ми поговоримо з вами про
доброту.
Народилася людина. Якою народжується дитина? (доброю,
довірливою, щирою)
Чому ж згодом деякі люди стають недобрими, нещирими,
недовірливими і навіть злими? (від набутих рис характеру)
Що впливає на формування рис характеру? (домашнє середовище
та ставлення оточуючого світу)
Так от уявімо собі дві людини, одна світла, добра, друга темна,
сердита на всіх. (На дошці вивішуються макети фігури людини)
Давайте разом поміркуємо, які ж риси характеру належать якій
людині. (Діти по черзі беруть заготовлені написи з рисами
характеру і прикріплюють до відповідної фігури, коментують свій
вибір)
доброту.
Народилася людина. Якою народжується дитина? (доброю,
довірливою, щирою)
Чому ж згодом деякі люди стають недобрими, нещирими,
недовірливими і навіть злими? (від набутих рис характеру)
Що впливає на формування рис характеру? (домашнє середовище
та ставлення оточуючого світу)
Так от уявімо собі дві людини, одна світла, добра, друга темна,
сердита на всіх. (На дошці вивішуються макети фігури людини)
Давайте разом поміркуємо, які ж риси характеру належать якій
людині. (Діти по черзі беруть заготовлені написи з рисами
характеру і прикріплюють до відповідної фігури, коментують свій
вибір)
Мужність, благородство, відвертість, великодушність,
відповідальність, вірність, делікатність, милосердність,
співчутливість, скромність, правдивість, працелюбність,
порядність, добродійність, безсоромність, грубість, заздрість,
підступність, зарозумілість, лицемірство, лихослів’я,
брехливість.
(Якщо діти не впевнені у тлумаченні якогось слова, то вихователь іде
на допомогу і пояснює, що означає той чи інший термін)
відповідальність, вірність, делікатність, милосердність,
співчутливість, скромність, правдивість, працелюбність,
порядність, добродійність, безсоромність, грубість, заздрість,
підступність, зарозумілість, лицемірство, лихослів’я,
брехливість.
(Якщо діти не впевнені у тлумаченні якогось слова, то вихователь іде
на допомогу і пояснює, що означає той чи інший термін)
- Вам би хотілось що б які люди вас оточували?Як на вашу думку,
чи існують дійсно такі люди, чи всі ці риси перемішуються в кожній
людині?
А що ви можете сказати про свої риси характеру? Які ви є?
(Діти висловлюються)
А чи є у вас негативні риси характеру? (Мабуть є).Кажуть, що якщо
написати їх на папері, а потім папір розірвати, то
їх можна позбутися. Давайте так і зробимо. У вас є невеликі
клаптики паперу, напишіть назву тієї риси характеру, якої ви хочете
позбутися, а тепер давайте їх знищимо.
Ми знищили наші погані звички і знатимемо, що ми сьогодні
стали добрішими.
чи існують дійсно такі люди, чи всі ці риси перемішуються в кожній
людині?
А що ви можете сказати про свої риси характеру? Які ви є?
(Діти висловлюються)
А чи є у вас негативні риси характеру? (Мабуть є).Кажуть, що якщо
написати їх на папері, а потім папір розірвати, то
їх можна позбутися. Давайте так і зробимо. У вас є невеликі
клаптики паперу, напишіть назву тієї риси характеру, якої ви хочете
позбутися, а тепер давайте їх знищимо.
Ми знищили наші погані звички і знатимемо, що ми сьогодні
стали добрішими.
Добрим бути просто чи непросто?
Не залежить доброта від зросту.
Як людей полюбиш – пошануєш,
Силу для добра в душі відчуєш.
І закрутиться земля скоріше,
Якщо разом станемо добріші!
Ми з вами українці, а українці завжди славились веселою, щирою
вдачею, були і є працелюбною та миролюбною нацією. Про людську
доброту складено немало приказок.
вдачею, були і є працелюбною та миролюбною нацією. Про людську
доброту складено немало приказок.
Зараз відбудеться конкурс на найкраще знання
українських приказок та прислів’їв про доброту.
Працюватимемо у командах.
українських приказок та прислів’їв про доброту.
Працюватимемо у командах.
Завдання: із слів скласти прислів’я. (Діти отримують конверти із
розрізаними прислів’ями, склавши читають і тлумачать їх зміст)
розрізаними прислів’ями, склавши читають і тлумачать їх зміст)
1.Добро всі люблять, та не всі роблять.
2. Без добра і лихо не родить.
3. Доброму скрізь добре.
4. Поживеш серед добрих — сам подобрієш.
5. Слова щирого вітання дорожчі за частування.
Вихователь. А тепер трішки відпочинемо і пограємо.
Гра перша. «Фея доброти»
Діти стають у коло, заплющують очі, простягають перед собою руки.
На рахунок: «один, два, три», вчитель непомітно кладе в долоні
одного з дітей «чарівну паличку» і голосно каже: «Хто сьогодні
найдобріший, виходь до нас скоріше!» Дитина, яка отримала «чарівну
паличку», виходить у центр кола. Ця дитина стає феєю доброти.
На рахунок: «один, два, три», вчитель непомітно кладе в долоні
одного з дітей «чарівну паличку» і голосно каже: «Хто сьогодні
найдобріший, виходь до нас скоріше!» Дитина, яка отримала «чарівну
паличку», виходить у центр кола. Ця дитина стає феєю доброти.
(Якщо це дівчинка — фея, якщо хлопчик — ельф).
Фея доброти або добрий ельф торкається до когось із дітей
«чарівною паличкою» та говорить про нього щось приємне та
добре. Та дитина, до якої торкнулася фея, повинна сказати
що-небудь добре про свого сусіда і так кожен говорить добрі
слова наступній по колу дитині. Остання в колі дитина разом із
феєю повторює все те добре, що вже діти сказали один
одному.
«чарівною паличкою» та говорить про нього щось приємне та
добре. Та дитина, до якої торкнулася фея, повинна сказати
що-небудь добре про свого сусіда і так кожен говорить добрі
слова наступній по колу дитині. Остання в колі дитина разом із
феєю повторює все те добре, що вже діти сказали один
одному.
Друга гра «Рецепти доброти»
Всі діти — добрі лікарі, які повинні придумати рецепти ліків від
«людських хвороб». Кожна команда витягає картку з однією з назв
«людських хвороб». Наприклад: злість, грубість, егоїзм, лихослів’я
і т. п.
«людських хвороб». Кожна команда витягає картку з однією з назв
«людських хвороб». Наприклад: злість, грубість, егоїзм, лихослів’я
і т. п.
Перемогу отримує та команда, яка придумає найцікавіший рецепт —
засіб, який допоможе позбавитися людям від цієї негативної якості і
зробить людей добрішими по відношенню один до одного.
засіб, який допоможе позбавитися людям від цієї негативної якості і
зробить людей добрішими по відношенню один до одного.
Гра третя. «Чарівне слово: «добро»
Командам запропоновано перерахувати чарівні слова та
словосполучення привітання та побажання зі словом добро (-ий) та
записати їх на аркуші.
словосполучення привітання та побажання зі словом добро (-ий) та
записати їх на аркуші.
Наприклад: слова: доброзичливість, добродушність,
добропристойність, добросердечність, добросовісність, доброчесність
добропристойність, добросердечність, добросовісність, доброчесність
Привітання: Побажання:
—Доброго ранку! — Доброї ночі!
—Доброго дня! — Доброго здоров'я!
—Доброго вечора! — Всього доброго!
Перемагає команда, яка напише найбільше слів та словосполучень.
Гра четверта. «Добре сонечко»
Запропонуємо дітям уявити, що наше сонечко закрили хмарки.
Сонечко треба врятувати. Для цього треба, щоб кожна дитина по
черзі назвала по одній позитивній якості людини, які ще не
називалися сьогодні. Дитина називає позитивну якість людини і
домальовує сонцю промінь (на дошці, на плакаті). Коли у сонечка
вже достатньо променів — воно врятоване від хмарок, посміхається
і дякує діткам.
Сонечко треба врятувати. Для цього треба, щоб кожна дитина по
черзі назвала по одній позитивній якості людини, які ще не
називалися сьогодні. Дитина називає позитивну якість людини і
домальовує сонцю промінь (на дошці, на плакаті). Коли у сонечка
вже достатньо променів — воно врятоване від хмарок, посміхається
і дякує діткам.
Гра п’ята. «Дари доброти від Золотої Рибки»
Діти стають у коло. Запропонувати дітям уявити, що Золота Рибка
подарувала людям скриню з дарами доброти. Діти перераховують
все, що може бути добрим. Наприклад: добра посмішка, добрий
погляд, добре слово, добре серце, добрий намір і т. п.
подарувала людям скриню з дарами доброти. Діти перераховують
все, що може бути добрим. Наприклад: добра посмішка, добрий
погляд, добре слово, добре серце, добрий намір і т. п.
Далі діти допомагають Золотій Рибці оживити її дари. Для цього діти
повинні посміхнутися один одному, подарувати один одному добрий
погляд, сказати добре слово, розповісти із свого життя про який-
небудь добрий намір.
повинні посміхнутися один одному, подарувати один одному добрий
погляд, сказати добре слово, розповісти із свого життя про який-
небудь добрий намір.
Гра шоста «Семафор доброти»
Дітям пропонуються твердження, ситуації, а вони повинні зреагувати
на нього підняттям картки: червоної , якщо вислів правильний, чорної, якщо вислів хибний.
на нього підняттям картки: червоної , якщо вислів правильний, чорної, якщо вислів хибний.
- Добрі хлопчаки завжди смикають дівчат за волосся.
- Не можна ледарювати, коли всі працюють
- «Дайте мені хлібину!», - звертається хлопчина у магазині до
- продавця
- Мої черевики чистить мама.
- Якщо товариш запросив тебе на день народження, залиш
- подарунок вдома. Він тобі і самому згодиться. У гостях ні з ким
- не розмовляй, тільки вибирай що смачніше і їж.
- Я поважаю батька свого і дуже люблю свою маму.
- Я ніколи нікому не заздрю.
- Дівчаткам дуже подобається, коли їх лупцюють та ставлять підніжки.
- Я завжди допомагаю старшим.
- Якщо твій товариш упав, покажи на нього пальцем, смійся голосно,
- щоб він бачив, що ти не засмучуєшся.
- «Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі», - сказала дівчинка
- бібліотекарю.
- Люби ближнього свого, як себе самого.
- Як хочеш, щоб з тобою чинили люди, так і ти вчиняй з ними.
Підведення підсумків.
- Діти, турботливе та поважне ставлення людини, її доброта
завжди приносять радість оточуючим людям. І навпаки,
грубість, черствість, байдужість до самопочуття людини, її
долі - засуджуються дорослими та однолітками. Людина, яка
робить погані вчинки та має погані думки і наміри – часто хворіє,
адже перебуває в пригніченому стані.
завжди приносять радість оточуючим людям. І навпаки,
грубість, черствість, байдужість до самопочуття людини, її
долі - засуджуються дорослими та однолітками. Людина, яка
робить погані вчинки та має погані думки і наміри – часто хворіє,
адже перебуває в пригніченому стані.
Отже, будьте, діти, добрими, говоріть добрі слова один одному,
робіть добрі справи, і добро буде завжди у вашому домі, родині,
а головне, у вашому серці і ви будете
здоровими та продовжуватимете своє життя, а люди
навколо вас ставатимуть щасливішими!
робіть добрі справи, і добро буде завжди у вашому домі, родині,
а головне, у вашому серці і ви будете
здоровими та продовжуватимете своє життя, а люди
навколо вас ставатимуть щасливішими!
Немає коментарів:
Дописати коментар