Мета:
поглибити знання дітей про здоров’я; дати поняття про те, що від здоров’я кожного залежить майбутнє нації, всієї України. Розвивати бажання вести
активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний розвиток. Виховувати
інтерес до занять спортом, до ознайомлення з новинками літератури про здоровий
спосіб життя.
Матеріал:
олівці, аркуші паперу для малювання, на якому зображені порожні кружечки,
зошити для читання, ручки, прислів’я, малюнки.
Учитель.
Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт,
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне.
А здорових і веселих щастя не мине!
Діти, вам подобається
ходити в походи? А гратись у веселі ігри? А плавати в морі,
в озері чи в річці?
(Відповіді дітей.) Це чудово, коли дитина здорова. Тоді їй усе хочеться робити.
І відпочивати, і гратися, і вчитися, і займатися спортом. А коли ви захворієте,
яке у вас самопочуття? (Відповіді дітей.) Отож людині потрібне здоров’я, щоб
учитися, рости і міцніти. Ви сьогодні навчаєтеся в школі, у веселій країні
Знань. І шлях цей довгий. Щоб пройти його, треба мати міцне здоров’я, силу волі
і велике бажання вчитися. А зустрінуться у нас на шляху не лише радощі, сміх,
веселі витівки, а й перешкоди, певні труднощі, що їх треба буде подолати, щоб
дійти до вершини під назвою «Перемога». Щоб усе де подолати, кожному з вас
потрібно бути здоровим, повним сил та енергії, щоб не пропускати шкільних
занять. Отож і почнемо нашу бесіду з побажання всім доброго здоров’я. Ростіть
здорові і щасливі, будьте сильні й сміливі, бо здоров’я — всьому голова! Як ви
розумієте ці слова? (Відповіді учнів.) У житті найголовніше бути здоровим.
Народна мудрість каже: «Було б здоров’я, а все інше наживемо!» Доведіть
правильність цього твердження. (Діти висловлюють свої думки.)
Учитель.
Діти — це майбутні робітники і вчені, науковці й космонавти, воїни і моряки,
працівники поля й лісу, це ті люди, які прийдуть на зміну нинішнім патріотам
рідної Вітчизни і будуть відстоювати та захищати її інтереси. А зараз
поміркуємо: сьогодні ви ще зовсім маленькі, навчаєтесь у школі, але з кожним
роком підростаєте, мужнієте і стаєте мудрішими. Час мине дуже швидко, і ви
станете дорослими, великими і сильними. Ви підете навчатись, а потім працювати,
будете здійснювати подвиги. Тому треба бути сильними, витривалими, щоб долати
перешкоди на своєму шляху, бо їх буде багато, а це означає, що треба бути
здоровим. На ваші плечі впаде тягар турбот не лише за себе, а й за свою родину,
за свою Батьківщину, бо кожному з нас вона — мати, а матір треба захищати. Лише
здорова, сильна і витривала людина може щодня повноцінно і з великою віддачею
працювати. Недарма народ каже, що гнила дошка цвяха не приймає. Як ви розумієте
цей вислів? (Відповіді дітей.) Хвора і слабка людина не може працювати на повну
силу, бо вона думає тільки про те, що в неї болить, а от здоровому все здорово!
Здорова людина здатна добре вчитися, чудово працювати, тому вона має силу,
здоровий апетит і гарний настрій. А коли діти будуть здоровими, то виростуть з
них здорові й сильні дорослі люди, тобто міцна і здорова нація, і буде сильною
держава Україна. Бачите, як усе пов’язане між собою! А зараз на аркушах паперу
намалюйте в одному кружечку сумне обличчя, коли людина хвора, а в другому —
веселе, коли людина здорова. (Діти малюють кольоровими олівцями в кружечках
вирази облич.)
Учитель. А
тепер давайте порівняємо два обличчя, що їх ви намалювали. Яке обличчя вам
подобається: сумне чи веселе? Чому?
Діти.
Веселе. Тому що воно приємне, хочеться на нього дивитися. (Вчитель демонструє
малюнки декількох дітей.)
Учитель. Ось
так і люди. Бувають веселі — це здорові фізично й духовно люди, а от сумні люди
швидше за все — хворі. Народна мудрість говорить про те, що весела думка —
половина здоров’я. Як ви це розумієте? (Відповіді дітей.)
Учитель.
Доброта, любов, добре ставлення до всіх людей, усмішка і весела вдача — це,
справді, половина здоров’я. Така людина всіх навколо себе зігріває, дає
позитивний заряд на цілий день, піднімає всім настрій.
Є ще слово невеличке
І приємно так звучить.
Це хороше слово — звичка,
Нам без звичок не прожить.
Є погані звички й
гарні,
Хай погані йдуть від нас!
А хороші звички, славні
Набувайте, в добрий час!
Учитель.
Назвіть погані звички, що шкодять здоров’ю. Чому їх не треба набувати? (Діти
називають і висловлюють свої думки.)
А тепер назвіть гарні
звички, що допомагають зберегти здоров’я. (Діти називають гарні звички.)
Візьміть ручки і в зошиті для читання запишіть ті народні вислови, які вам
найбільше сподобалися і які, на вашу думку, допоможуть у житті. (Декілька дітей
зачитує записані прислів’я.)
Учитель. Ось
ми і поговорили з вами про здоровий спосіб життя. Що потрібно робити, щоб бути
здоровим, життєрадісним, веселим і щасливим? Світ великий, було б здоров’я,
каже народна мудрість. А у світ кожна людина приходить для добра — творити
добро її завдання. Ростіть здоровими і добрими, розумними і мудрими,
працьовитими і творчими, зігрівайте кожного своєю щирою усмішкою, великою
любов’ю, добрим і теплим словом, мудрою порадою, бо ви прийшли у світ для
добра.
Немає коментарів:
Дописати коментар